سفارش تبلیغ
صبا ویژن
استقلال در دهان شیر (دوشنبه 87/3/20 ساعت 2:12 عصر)
دوشنبه ??/?/،?? فینال جام حذفى، ورزشگاه سردار جنگل گیلان، ساعت ??:،?? داور: سعید مظفرى زاده، کمک ها: حسن کامرانى فر و جواد تقى پور
180114.jpg
نگاه فنى
 سرانجام لحظه اى که هواداران استقلال منتظرش بودند فرا رسید. عصر امروز انتظارها به پایان مى رسد و استقلال براى کسب جام حذفى پنجه در پنجه حریف خواهد انداخت. فارغ از هر دلبستگى و تعلق خاطرى به فینالیست هاى جام حذفى مى توان منتظر یک بازى جذاب بود. استقلال با هدف پیروزى در رشت پا به میدان خواهد گذاشت و این هدفى است که از ذهن امیر قلعه نویى به بیرون تراویده و بازیکنان را هم تحت تاثیر قرار داده است، چرا که آنها خوب مى دانند اگر سرنوشت قهرمانى به بازى برگشت کشیده شود چه بسا پگاه گیلان همان کارى را تکرار کند که در آخرین روزهاى لیگ کرد و ? بار دروازه استقلال را فرو ریخت.
بازى امروز به نوعى مى تواند یک جدال حیثیتى و انتقام جویانه باشد. استقلال که پس از شکست سنگین مقابل پگاه جلوى چشمان هوادارانش تحقیر شد کوششى بسیار دارد تا پگاه را مقابل دیدگان هوادارانش کوچک کند! و این ممکن نیست مگر با اجراى یک شیوه درست و منطقى و اجراى تاکتیک هاى هجومى پى در پى براى گذر از سد مدافعان سختکوش پگاه گیلان. تردیدى وجود ندارد که استقلال پس از رسیدن به فینال انگیزه براى کشاندن سرنوشت بازى به پنالتى ندارد. براى همین مى کوشد در همان ?? دقیقه دروازه پگاه را باز کند.
از این رو استقلال به احتمال فراوان اجراى شیوه ?-?-? را در دستور کار خود قرار خواهد داد. حضور توأمان آرش برهانى، محسن بیاتى نیا و فرهاد مجیدى در ترکیب استقلال چندان دور از ذهن نیست اما پگاه خود از شرایط بسیار ایده آلى در خط حمله برخوردار است. مرورى به بازى پگاه مقابل سپاهان و حتى همین استقلال اقدام قابل ملاحظه و چشمگیر پگاه در خط حمله را به اثبات مى رساند. افشین چاووشى، امین متوسل زاده، حسین ملکى و آشیل تهدیدى جدى براى خط دفاعى استقلال محسوب مى شوند و به نوعى توازن را در خطوط هجومى دو تیم برقرار مى کند.

چهره هاى رودررو
امیر قلعه نویى - نادر دست نشان
امیر قلعه نویى براى دومین بار در فصل جارى مقابل نادر دست نشان مى نشیند. او به خوبى با ترفندهاى رقیبش آشنا است. از طرفى خط فکرى هاى دو مربى که به نوعى از ابزارهاى سنتى و مدرن به طور توأمان بهره مى گیرند این تقابل را جذاب تر خواهد کرد. قلعه نویى هرگز نمى پذیرد به عنوان یک مربى ملى مقابل نادر دست نشان مغلوب شود و از طرفى دست نشان که خود پس از پیروزى مقابل سپاهان نوین تا سر حد اسطوره شدن در فوتبال رشت پیش رفت در پس پیروزى مقابل رقیبش به دنبال اثبات توانایى هاى خود مى گردد. تردیدى وجود ندارد که دو مربى ?? ساعت پیش از بازى توجه خود را به تفکرات یکدیگر معطوف کرده اند و به دنبال راهى مى گردند تا خود را از دام حریف دور کنند. عصر امروزى بى شک نقش امیر قلعه نویى و نادر دست نشان در پیروزى هر یک از دو تیم کلیدى جلوه خواهد کرد. آنها به مدیریت بازى مى اندیشند و انجام تعویض هاى درست در جهت کسب پیروزى بر حریف. شما فکر مى کنید کدام یک موافق خواهند شد

مجتبى جبارى - مهدى نورى
اگر مى خواهید تا پایان بازى پاس هاى در عمق و بازیسازى هاى چشمگیرى را به نظاره بنشینید کافى به حرکات این دو بازیکن خیره شوید. مجتبى جبارى پس از پیروزى دلچسب تیم ملى در امارات حالا با انگیزه هاى متفاوت ترى در صدد اثبات بیشتر شایستگى هایش است. جبارى در خط میانى استقلال حاضر است همه کار انجام بدهد تا مهاجمان استقلال در موفقیت گلزنى قرار بگیرند. جبارى روى ارسال هم حرف اول را در استقلال خواهد زد او اما براى رسیدن به خواسته اش باید مهدى نورى را از سد راه بردارد که این بازیکن جوان هم دقیقا به دنبال اهدافى مى گردد که جبارى در پى آن است. مهدى نورى در راه انداختن بازیکنان کنارى تیمش بسیار متبحر نشان مى دهد اما نورى هم براى کمک رسانى به تیمش در جهت گلزنى باید قبل از هر چیز بازیکن سر و پا آماده اى به نام جبارى را مغلوب خود کند و هیچ بعید نیست تقابل این دو در نهایت با اخطارهایى از سوى داور همراه باشد.
180021.jpg
طالب لو - چاووشى
وحید طالب لو باید فکر پیروزى در ضربات پنالتى را از سرش بیرون کند و همه هوش و حواسش را به مهار حرکات سریع و شوک هاى ویران کننده افشین چاووشى معطوف کند. طالب لو از آمادگى بدنى کمى برخوردار نیست او تنها اگر به لحاظ ذهنى تقویت شود خاطره تلخ گل هایى که در تهران مقابل چاووشى خورد تکرار نخواهد شد. چاووشى را بسیارى یکى از مهاجمان آماده کنونى فوتبال ایران مى دانند که این ادعا چندان بیراه نیست. چاووشى پس از پشت سرگذاشتن یک بازى به یاد ماندنى دیگر مقابل سپاهان انتظار وحید طالب لو را مى کشد تا بار دیگر رقیبش را در میدان مغلوب کند. روشن نیست که عصر امروز چاووشى چند بار با وحید طالب لو تک به تک خواهد شد و طالب لو مقابل حرکات این مهاجم تیز پا چه واکنشى نشان خواهد داد. شاید فکر کردن به تقابل این دو لذت بخش تر از تقابل امیر - نادر باشد !

على نظرمحمدى - فرهاد مجیدى
براى تماشاى حرکات حاشیه اى على نظرمحمدى لازم نیست زیاد صبر کنید! به محض آنکه بازى شروع شود و اولین حمله استقلال به سوى دروازه پگاه به بار بنشیند على نظر محمدى از چارچوب دروازه بیرون خواهد آمد و مثل همیشه با ایما و اشاره جو بازى را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بعضى ها تصور مى کنند نظرمحمدى اهل سیاه بازى است اما او به واقع دروازه بان خوبى محسوب مى شود و مى تواند یکى از ارکان پیروزى پگاه در بازى امروز باشد. آنچه مهم جلوه مى کند تقابل احتمالى فرهاد مجیدى با این دروازه بان نه چندان بلندقامت است. فرهاد فرارهاى ویران کننده اى دارد و قادر است با نفوذ به صف مدافعان پگاه بارها با نظرمحمدى تک به تک شود. تنها کافى است فرهاد بخواهد تا نظرمحمدى روز بسیار سختى را پیش رو داشته باشد.

ترکیب احتمالى پگاه گیلان
دروازه بان: على نظرمحمدى - مدافعان میانى: محمد مختارى و ابراهیم تقى پور - مدافعان کنارى: ویلیام و گیلائورى - هافبک ها: محمدرضا مهدوى، مهدى نورى، آشیل و حسین ملکى - مهاجمان: امین متوسل زاده و رضا چاووشى

ترکیب احتمالى استقلال
دروازه بان: وحید طالب لو - مدافعان: بیژن کوشکى، پیروز قربانى و امیرحسین صادقى - هافبک دفاعى: پژمان منتظرى - هافبک ها: امید روانخواه، فرهاد مجیدى، مجتبى جبارى و مهدى امیرآبادى - مهاجمان: آرش برهانى و محسن بیاتى نیا (على علیزاده)




 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 3 بازدید
    بازدید دیروز: 14
    کل بازدیدها: 58176 بازدید
  • درباره من

  • خبرنامه ورزشی
    مهرداد محمدی جعفری
    اینجانب دارای لیسانس تربیت بدنی و دارای مدارک مربی گری فوتبال و شنا و آمادگی جسمانی و گواهی نامه های نجات غریق وآب درمانی می باشم و آماده همکاری با نهادها و سازمانها هستم تلفن تماس:09126190901
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  •