سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیوگرافى:گل سرسبد کاروان کشتى ایران (دوشنبه 87/3/27 ساعت 9:58 صبح)
 
181017.jpg
تاریخ تولد: 2/?/???? شهر رى
شماره شناسنامه: 2946
باشگاه: بابک رى، از ?? سالگى
افتخارات ملى: 5 بار قهرمان کشور در رده هاى مختلف سنى، ورزشکار برتر سال ????
افتخارات بین المللى: مدال طلاى روز جهانى کودک، سه مدال طلا، نقره و برنز از جام هاى ترکیه، برنز جام پیت لاسینسکى در لهستان، برنز جایزه بزرگ باکو، برنز جام نیکولاى پتروف بلغارستان، نقره جام جهانى گرجستان، طلاى جام یادگار امام، و ...
افتخارات قاره اى: یک طلا و یک نقره جوانان در آلماتى و جى جو. دو طلاى بزرگسالان در بیشکک ???? و جى جو ????
افتخارات جهانى: طلاى جوانان جهان در لیتوانى و سه طلاى بزرگسالان در بوداپست، گوانگ ژو و باکو
افتخارات المپیکى:-

نگاه ویژه
کسى که مثل هیچ کس نیست

زندگى نامه قهرمانان بلند آوازه کشتى ایران، مشابهت هاى حیرت انگیزى دارد. بیشترشان از زورخانه شروع کرده اند. خیلى هاشان چند سال پشت خط تیم ملى مانده اند، بعضى ها به زعم خودشان شب مسابقات جهانى سرما خورده اند و چند تایى هم از فرط فشار جانکاه ناشى از کاهش وزن، سرشان را به شیشه دو جداره سوناى جهنمى کوبیده اند.
یکى شان در فینال المپیک ?? درجه تب داشته. بیست نفرشان را روژه کولون فرانسوى قربانى کرده و همین تعداد هم در مسلخ وهبى امره سلاخى شده اند، وگرنه آن بودند که رستم بود پهلوان!
اما حمید سوریان که شایسته برپایى باشکوه ترین جشن هاست، چنین پیشینه اى ندارد. بدون خون ریزى مرد اول دنیاى کشتى شده و آرامش و کلاس کارش در جاده قهرمانى، به جاى پیشینیان دوبنده پوش، همانند تنیسورى بوده که ویمبلدون را فتح کرده باشد.
حمید سوریان یکى است. نظیر نداشته در تاریخ کشتى ایران. اگر عبدا... موحد اولین طلاى خود را در ?? سالگى کسب کرد، این پسربچه ?? ساله حالا کمین گرفته براى چهارمین طلا. بگذارید ستایشش کنیم. چقدر انتقاد از نالایق هاى تغییر ناپذیر چقدر ایراد بگیریم از کاسبکارهایى که همیشه از کشتى ارتزاق کرده اند بیایید در این صفحه فقط به حمید سوریان فکر کنیم و از همین حالا، قبل از فتح المپیک به ستایش نابغه اى بپردازیم که هربار طلا گرفت، گفتند این دیگر آخرى است. اتفاق، حادثه، شانس، بخت و اقبال بوده اما به تدریج همه خاموش شدند و هیچ کدام از طلاهاى حمید، آخرین طلا نبود.
طلاى بوداپست حمید سوریان و رقص پرچم ایران در استادیوم پاپ لاژلو، جاودانه ترین خاطره اى است که از دنیاى ورزش دارم. زیرا روى سکوى هاى سالن نشسته بودم و ضمن گزارش براى رادیو، با فنون سردار سبک وزن ورزش ایران دقایقى رویایى را تجربه مى کردم که حتى اندکى از شیرینى حیرت انگیزش، دست کم تا امروز برایم تکرار نشده است. سوریان اما همچنان پیش مى تازد و باز مى افزاید بر قیمت خاطرات طلایى که در مجارستان نقاشى کرد.

کسب سهمیه
سوریان امید اصلى ایران

شاید زمانى که محمد بنا یک جوان گمنام را به جاى رنگرز عنوان دار انتخاب کرد همه این انتخاب اش را یک اشتباه بزرگ مى دانستند اما حالا که همان جوان گمنام امید اصلى ایران براى کسب طلاى المپیک است همه یادشان افتاده که به بنا آفرین بگویند.
سوریان که در نبود جاسم امیرى دوبنده وزن ?? کیلوگرم تیم ملى جوانان کشتى فرنگى ایران را از آن خود کرد، در مسابقات لیتوانى آن قدر خوب ظاهر شد تا محمد بنا او را جایگزین حسن رنگرز در تیم بزرگسالان کند. از آن پس هم حمید جوان شایستگى هایش را بیش از پیش به رخ همگان کشید و ? طلاى جهان از رقابت هاى بوداپست، چین و باکو به دست آورد تا نماینده ایران در المپیک پکن شود.
حمید سوریان که الان یک حریف اسم و رسم دار و قدر براى تمام ?? کیلوهاى دنیا محسوب مى شود تابستان سال گذشته از رقابت هاى باکو جواز حضور در المپیک را به دست آورد تا از آن پس فقط تمریناتش را براى حضور پرقدرت در المپیک انجام دهد. حمید که تنها طلایى ایران در باکو بود، پس از رقابت هاى جهانى در چند تورنمنت مختلف شرکت کرد تا میزان آمادگى اش را بسنجد و محکم تر از قبل تمریناتش را ادامه بدهد.
جوان آرام و معتقد شهر رى که در خانواده اى آشنا به کشتى به دنیا آمده است با این تمرینات اکنون یکى از امیدهاى اصلى ایران براى کسب طلا محسوب مى شود و خیال همگان را از این لحاظ راحت کرده است.

برنامه مسابقات

دوشنبه ?? مرداد
وزن کشى اوزان ?? و ?? کیلو کشتى فرنگى

سه شنبه ?? مرداد
ساعت ?:30
مرحله مقدماتى و انتخابى اوزان ?? و ?? کشتى فرنگى
ساعت ??
مسابقات فینال و رده بندى اوزان ?? و ?? کیلو کشتى فرنگى




 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 0 بازدید
    بازدید دیروز: 8
    کل بازدیدها: 58128 بازدید
  • درباره من

  • خبرنامه ورزشی
    مهرداد محمدی جعفری
    اینجانب دارای لیسانس تربیت بدنی و دارای مدارک مربی گری فوتبال و شنا و آمادگی جسمانی و گواهی نامه های نجات غریق وآب درمانی می باشم و آماده همکاری با نهادها و سازمانها هستم تلفن تماس:09126190901
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  •