سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاپیتان ایران در مصاحبه با فیفا: با رفتن به جام‌جهانی،‌ تلخى جام (یکشنبه 86/12/5 ساعت 2:6 عصر)
 
سایت فیفا این بار دست روى کاپیتان فوتبال ایران گذاشت تا با مهدى مهدوى‌کیا مصاحبه مفصلى انجام دهد. مهدى که 10 سال حضور در بوندس‌لیگا را پشت سر گذاشته است، اکنون با کوله‌بارى از تجربه از دو حضور در جام‌جهانى به فکر سومین حضور خود در جام‌جهانى است؛ افتخارى که در ایران هیچ بازیکنى به آن دست پیدا نکرده است.
در این 10 سال دلتان براى کشور و دوستانتان تنگ نمى‌شودی
همیشه دلم براى ایران تنگ مى‌شود. به‌هر حال خانواده و دوستانم آنجا هستند اما از بودن در آلمان راضى هستم و در اینجا احساس غربت نمى‌کنم چون آلمان کشور خوبى است با مردمان خوب!
8 سال خاطره‌انگیز را در هامبورگ پشت سر گذاشتید، چه احساسى داشتید وقتى از HSV جدا شدیدی
به‌هر حال فوتبال زیبایى‌هایش به همین چیزهاست. اینتراخت تیم خوبى است. ورزشگاه زیبایى دارد. وقتى با مدیران این باشگاه حرف زدم و برنامه‌هایشان را به من گفتند براى آمدن به اینتراخت فرانکفورت ترغیب شدم. اکنون هم بسیار خوشحالم که اینتراخت را انتخاب کردم.
تو دو فوتبال آماتور ایران و حرفه‌اى آلمان را پشت سر گذاشتی. چه تفاوتى بین این دو فوتبال استی
بیشتر اختلاف بین دو فوتبال در نحوه برگزارى آن است.
فوتبال در آلمان کاملاً حرفه‌اى است، ورزشگاههاى مدرن که رکن اصلى پیشرفت یک فوتبال است. اگر در یک مسابقه آن چیزى که مربى از شما خواسته است را انجام ندهید، خیلى راحت جایگاهت را از دست مى‌دهی. همیشه باید بهترین باشى و خوب تمرین کنی. ایران نیز به سوى حرفه‌اى‌شدن قدم برمى‌دارد. در زمینه‌هایى ایرانى‌ها بهتر از آلمانى‌ها هستند. ایرانى‌ها فوتبال را بسیار دوست دارند و در بازیهاى لیگ، تمام ورزشگاهها پر مى‌شود.
براى رسیدن به جام‌جهانى 2010 با سوریه، کویت و امارات همگروه هستید. در اولین گام تساوى ناامیدکننده‌اى به دست آوردید که درخور نام ایران نبود. آینده را چطور مى‌بینیدی
مى‌خواستیم با برد کارمان را شروع کنیم ولى نتوانستیم پیروز شویم. هدف ما راهیابى به جام‌جهانى است، این وظیفه همه بازیکنان و مردم ایران است. باید بیشتر تلاش کنیم تا به خواسته خود یعنى رسیدن به جام‌جهانى برسیم.
چرا با سوریه مساوى کردیدی
این تیمها دست و پا بسته نیستند و باید بدانیم که همه حریفان مقابل ایران انگیزه دارند. ایران باید بیشتر تلاش کند تا به خواسته‌اش برسد. کار ما بسیار دشوار است ولى اگر جام‌جهانى را مى‌خواهیم باید کار سخت را به پایان برسانیم.
شما سه بار به جام‌جهانى رفته‌اید و تماشاگران ایرانى این توانایى را در تیم‌ملى مى‌بینند تا باز هم به جام‌جهانى برود. ایرانى‌ها دوست دارند آن خاطره تلخ حذف زودهنگام از جام ملتها را با راهیابى به جام‌جهانى فراموش کنند!
خاطره خوبى از جام ملتها نداریم و هیچ‌گاه نتوانستیم در این تورنمنت به جایگاه شایسته خود دست پیدا کنیم. پیروزى و شکست جزیى از فوتبال است اما ایران با صعود به جام‌جهانى آن تورنمنت تلخ را فراموش خواهد کرد، این را قول مى‌دهیم.
در جام‌جهانى 2006، کره شگفتى‌‌ساز جام بود. در 2010 ایران مى‌تواند شگفتى‌ساز شودی
همیشه سعى کرده‌ایم در جام‌جهانى بهترین بازى‌هایمان را ارایه کنیم و دوست داریم به مرحله بعد جام‌جهانى صعود کنیم. تیمهاى آسیایى چون ایران، کره، ژاپن و چین پیشرفت بسیار خوبى کرده‌اند و مى‌توانند در جام‌جهانى مدعى باشند ولى باز هم مدعیان اصلى جام از اروپا مى‌آیند.




 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 8 بازدید
    بازدید دیروز: 8
    کل بازدیدها: 58269 بازدید
  • درباره من

  • خبرنامه ورزشی
    مهرداد محمدی جعفری
    اینجانب دارای لیسانس تربیت بدنی و دارای مدارک مربی گری فوتبال و شنا و آمادگی جسمانی و گواهی نامه های نجات غریق وآب درمانی می باشم و آماده همکاری با نهادها و سازمانها هستم تلفن تماس:09126190901
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  •