سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نام نامجو زنده شد (یکشنبه 86/12/5 ساعت 2:15 عصر)

برگزاری هشتمین دوره مسابقه‌های بین‌المللی جام نامجو فواید بسیاری را برای وزنه برداری ایران داشت که یکی از آنها بزرگترین گردهمایی پیشکسوتان وزنه‌برداری در این دوره از رقابت‌ها بود.پیشکسوتانی که سال‌ها به صورت پراکنده تنها ارتباطی که با وزنه‌برداری داشتند، نگاه کردن عکس‌های قهرمانی‌های‌شان بود اما، اکنون با عنوان‌ها و سمت‌های مختلف به پربارتر شدن هرچه بیشتر وزنه‌برداری ایران تلاش می‌کنند.

به نقل ازایسنا، توجه به پیشکسوتان یکی از ارکان اساسی فدراسیون وزنه‌برداری در بیش از یک سال اخیر بوده است. حضور بزرگان وزنه‌برداری ایران در خلال برگزاری جام نامجو در کلاس‌های مختلف و حین برگزاری رقابت‌ها به قدری فضای مسابقه‌ها را تحت تاثیر قرار داده بود که "تاماش آیان" رییس سال خورده فدراسیون بین‌المللی زمانی که گوشه‌ای از این گردهمایی را در کلاس‌های داوری دید، نزدیک بود اشک از چشمانش جاری شود.

از طرفی دیگر دسته دسته از ورزشکاران قدیمی وزنه‌برداری و یا رشته‌های مختلف که به سالن وزنه‌برداری می‌آمدند تا با محمد نصیری پرآوازه دیدار کنند هم از جنبه‌های بسیار زیبای رقابت‌های جام نامجو بود. به هر حال پیشکسوتان تاریخ زنده و گویای ورزش ایران محسوب می‌شوند که باید از دیدگاه‌های آنان برای هرچه بهتر شدن اوضاع استفاده کرد.

نام نامجو زنده شد

محمد نصیری، قهرمان و وزنه‌بردار افسانه‌ای ایران در حاشیه برگزاری رقابت‌های جام نامجو در این خصوص گفت: من فکر می‌کنم افشارزاده با برگزار کردن مجدد مسابقه‌های جام نامجو کار بزرگی را انجام داد. او دوباره نام نامجو را زنده کرد. باید این قهرمانان همیشه نام‌شان در تاریخ باقی بماند. حتی اسم "سلماسی" هم باید باشد.

وی درمورد برگزاری مسابقه‌ای هم با نام خودش گفت: نه. من نمی‌خواهم مسابقه‌ای به نام من باشد. درست است برخی چنین قصدی را دارند. اما اکنون من دوست ندارم جامی به نام من برگزار شود.

نصیری جنبه تبلیغی این رقابت‌ها در راستای توسعه وزنه‌برداری را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: برگزاری این رقابت‌ها ناخودآگاه نظر مردم را به وزنه‌برداری جلب می‌کند. شاید یکی از بزرگترین مشکل‌های ما اکنون تبلیغ کم در وزنه‌برداری است. این مسابقه‌ از لحاظ تبلیغاتی خوب بود و کادری که آن را برگزار کرد بسیار زحمت کشید. امیدوارم ما در آینده یک سالن وزنه‌برداری در سطح شهر داشته باشیم تا مردم بتوانند به راحتی از نزدیک مسابقه‌های وزنه‌برداری را نگاه کنند.

علی میرزایی دارنده دو مدال نقره بازی‌های آسیایی و مدال برنز المپیک هلسینکی در سال 1952 هم گفت: برگزاری جام نامجو در حقیقت حق شناسی یک قهرمان بزرگ است. این مسابقه‌ها یادبود کسی است که سال‌ها در وزنه‌برداری زحمت کشید و برگزاری آن برای جوان‌ترها درس آموز است. وقتی جوان‌ترها چنین مسابقه‌ای را می‌بینند، می‌فهمند که در دوران پیری و پس از قهرمانی و حتی پس از مرگ هم نام آنها زنده می‌ماند. این برای ما بسیار ارزشمند است.

نام نامجو زنده شد

مهدی عطار اشرفی سرمربی و سرپرست اسبق تیم‌های ملی وزنه‌برداری که در مسابقه‌های جام نامجو به عنوان داور درجه یک بین‌المللی به قضاوت رقابت‌ها می‌پرداخت درمورد جام نامجو به خبرنگار ایسنا گفت: برگزاری این دوره برای ما بسیار خوب و ارزشمند بود. درست است که کشورهای قدرتمندی نیامدند، اما شرکت همین تیم‌ها برای ما ارزشمند بود. ما باید دوباره و قدم به قدم جایگاه‌مان را در وزنه‌برداری پیدا کنیم. همین مسیر که اکنون فدراسیون وزنه‌برداری در پیش گرفته خوب است و باید به آینده امیدوار بود.

وی ادامه داد: تنها نکته‌ای که وجود داشت این است که در مرحله اول زمان برگزاری این مسابقه‌ها باید کمی تغییر کند و وزنه‌برداران بهتری به ایران بیایند. این مهم نیست که وزنه‌برداران ما شکست می‌خورند یا پیروز می‌شوند. مهم این است که وزنه‌برداران ما میدان ببینند و پرتجربه شوند برای رقابت‌های مهم. این به نفع ماست. به هر حال من به سهم خودم از زحمات افشارزاده و همکارانش تشکر می‌کنم.

 

تقدیر رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری از افشارزاده

رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری صبح امروز با ارسال نامه ای مکتوب به فدراسیون وزنه برداری کشورمان رسما از بهرام افشارزاده به دلیل برگزاری مسابقاتی در سطح رقابت های جهانی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تاماش آیان با ارسال نامه ای مکتوب به فدراسیون وزنه برداری کشورمان رسما از بهرام افشارزاده به دلیل اجرای عالی و برگزاری مسابقات بین المللی جام نامجو تقدیر و تشکر کرد. متن نامه وی به شرح زیر است: از مهمان نوازی دوستانه شما که در دیدار کوتاهم از تهران داشتم سپاسگزارم. شما و همکاران تان مسابقاتی را در سطح مسابقات قهرمانی جهان برگزار کردید. من شما را به عنوان رئیسی می شناسم که وزنه برداری ایران را احیا کرد و باید تاکید کنم که وزنه برداری ایران ستونی از وزنه برداری بین المللی است. وزنه برداری جهان بدون وزنه برداری ایران وجود نخواهد داشت.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: مهم است که هم فدراسیون شما و هم فدراسیون جهانی اتفاقات 2006 را نادیده بگیرند و از برنامه هایی که شما و فدراسیون متبوعتان در جهت منافع وزنه برداری در ایران انجام می دهید قدردانی می کنم. باید بدانید و احساس کنید که دبیرخانه IWF و خودم بطور کامل از شما حمایت میکنیم و میخواهیم به شما کمک کنیم. خواهش می کنم به من اطمینان داشته باشید زیرا که واقعاً قصد دارم به شما کمک کنم.





 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 11 بازدید
    بازدید دیروز: 8
    کل بازدیدها: 58272 بازدید
  • درباره من

  • خبرنامه ورزشی
    مهرداد محمدی جعفری
    اینجانب دارای لیسانس تربیت بدنی و دارای مدارک مربی گری فوتبال و شنا و آمادگی جسمانی و گواهی نامه های نجات غریق وآب درمانی می باشم و آماده همکاری با نهادها و سازمانها هستم تلفن تماس:09126190901
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  •