سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لیگ برتر : جدال برای تصاحب صدر جدول (شنبه 86/12/11 ساعت 7:39 صبح)

هفته‌ی بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امروز جمعه دهم اسفند ماه با انجام هفت دیدار آغاز می‌شود و سایر دیدارهای این هفته روزهای یازدهم و دوازدهم اسفند برگزار خواهد شد.

 

در مهم‌ترین دیدار روز جمعه تیم استقلال تهران میزبان برق شیراز است و صباباتری در اصفهان برابر ذوب‌آهن قرار می‌گیرد، ضمن آن که بازی‌های پاس همدان با سپاهان اصفهان و مقاومت شهید سپاسی شیراز با پرسپولیس تهران در روزهای شنبه و یکشنبه از بازی‌های حساس هفته‌ی بیست و سوم است.

با توجه به رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال بازهم ترکیب بالای جدول به هم خورد. حالا سپاهان صدرنشین لیگ برتر است و تیم های صباباتری و پرسپولیس را به دنبال خود می بیند. از این بعد زرد پوشان اصفهانی بالانشین لیگ هستند و برای دفاع از عنوان خود غیر مستقیم با تیم های پایین دست  شان مبارزه می کنند.

برنامه این هفته و اسامی داوران آن به شرح زیر است:

جمعه ? ???اسفندماه

   

ذوب آهن - صباباتری ساعت ? ??/???فولاد شهر - اصفهان

سعادت باغبان - حسین نجاتی - رامین عرفانیان - بهروز رنجبر

 

مس کرمان - صنعت نفت ساعت ? ??/???باهنر - کرمان

مسعود مرادی - علیرضا صفا - صفدراحمدی - رحیم مهرپیشه - محمودخوشخوان

 

راه آهن - پگاه گیلان ساعت ? ??/???اکباتان - تهران

محسن ترکی - حسین کامرانی فر - علیرضا کهوری - علیرضا شیخی

 

ملوان انزلی - شیرین فراز ? ??/???تختی - انزلی

قاسم واحدی - حسین خانبان - فریدون سلامی - مختارمهدوی

 

استقلال اهواز - سایپا ساعت ? ??/???تختی - اهواز

احمد صالحی - محمد رضااسحاقیان - حسین سنجری - اسماعیل عامری

 

پیکان تهران - ابومسلم ساعت ? ??/???ایران خودرو - تهران

منصور نوری - محمد رضا ابوالفضلی - حمید غمزه - فرهاد رستمی

 

استقلال تهران - برق شیراز ? ??/???آزادی - تهران

رحیم رحیمی مقدم - رسول فروغی - رحیم شاهین - بابک وسیله بر

شنبه ? ???اسفندماه

 

پاس - فولاد مبارکه سپاهان ? ??/???قدس - همدان

سعید بخشی زاده - جواد تقی پور - صادق نوری - مرداس جابری

یکشنبه ? ???اسفندماه

 

مقاومت شهید سپاسی - پرسپولیس ? ??/???حافظیه - شیراز

محسن قهرمانی - حسن نوشه ور - مسعود فرخ نیا - جمشید محمدی

   جمعه 10 اسفند ساعت  14         ذوب‌آهن – صباباتری ( ورزشگاه فولادشهر اصفهان )    

058542.jpgصباباتری سرانجام پس از هفته‌ها توانست صدر جدول را از دست پرسپولیس خارج کند هر چند که آنها به لطف کسر امتیاز صدرنشینی کوتاهی در لیگ برتر داشتند. اما در هفته‌ی بیست و دوم سرانجام صباباتری به رده‌ی نخست لیگ صعود کرد. و دوباره با بخشش 2 امتیاز به سپاهان به رده دوم بازگشت.

 در حالی که همان روز تحولات در باشگاه صبا آغاز شد و اکنون این تیم با مدیرعامل جدید به اصفهان می‌رود تا بتواند از جایگاهش در صدر جدول دفاع کند. اما حریف این تیم ذوب‌آهن اصفهان با بیست و چهار امتیاز در مکان پانزدهم قرار دارد.

با این حال در لیگ هفتم جایگاه تیم‌ها در جدول رده‌بندی عاملی برای پیش بینی نتایج مسابقات نیست و امکان دارد تیم ذوالفقارنسب بتواند بار دیگر مزه‌ی بالا نشینی را از زیر زبان صبایی‌ها خارج کند.

ذوب آهن اصفهان حالا استاد تساوى لیگ برتر است. تیمى که در ?? بازى ?? دیدار را با نتیجه مساوى به اتمام رسانده است. سبزپوشان اصفهانى در این هفته میزبان تیمى هستند که بر صدر جدول رده بندى تکیه زده و با اتکا به مهره هاى خود بى شک مى تواند براى هر تیمى مشکل ساز باشد اما «ذوالفقارنسب» که حالا یکى از مدعیان احراز پست سرمربیگرى تیم ملى است تجربه گرفتن امتیاز از تیم هاى بالانشین را دارد و آن طور که از گوشه و کنار شنیده مى شود ذوبى ها با ? مهاجم مقابل صبا به میدان خواهند رفت. محمد منصورى و وحید امرایى را مى توان بازیکنان تأثیر گذار ذوب آهن دانست.

هر چند صباباترى در هفته بیست ودوم توانست پاس همدان را در تهران شکست دهد و به صدر جدول برسد اما جدایى مدیرانش خبر غافلگیر کننده اى براى بازیکنان بود. به هر حال صبا باترى مى داند اگر مى خواهد صدرنشینى خود در لیگ را ادامه دهد باید با در دست داشتن ? امتیاز اصفهان را ترک کند آن هم مقابل تیم ذوب آهن که معمولاً در خط دفاع بهتر بازى مى کند. محمد نورى، بابک حاتمى ، حمیدرضا فرزانه و غلامرضا رضایى بازیکنان تأثیرگذار صبا هستند.

«وحید امرایى» با زدن ? گل براى ذوب  آهن بهترین گلزن این تیم است و «فریدون فضلى» مهاجم صباباترى با زدن ? گل براى تیمش بهترین گلزن صباباترى محسوب مى شود.

آخرین گل زده ذوب آهن را اسماعیل فرهادى در دقیقه ?? بازى با شیرین فراز درون دروازه حریف وارد کرد اما در دقیقه ? همین بازى بود که «بابک رضى» از شیرین فراز توپ را به درون دروازه ذوب آهن فرستاد. عادل کلاه کج نیز در دقیقه ?? بازى صباباترى مقابل پاس همدان براى آخرین بار دروازه را گشود در حالى که آخرین گل خورده صبا بر مى گردد به دیدار این تیم مقابل مقاومت سپاسى که در دقیقه ?? آن بازى رضا خالقى فر به صبا گل زد.

بازگشت «محمد نورى»   هافبک صباباترى پس از یک سال به ورزشگاه فولادشهر مى تواند یک اتفاق ویژه باشد.
 

     جمعه 10 اسفند ساعت  14         مس – نفت آبادان ( ورزشگاه شهید باهنر کرمان )   

058521.jpgروند صعودی مس در جدول رده‌بندی همچنان با امیر قلعه‌نویی ادامه دارد و شاید هیچ کس به اندازه‌ی هواداران تیم کرمانی آرزو نداشته باشند که قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی نشود.

 در هر صورت مس با بیست و هشت امتیاز در مکان یازدهم قرار دارد و حریف این تیم در مکان شانزدهم ایستاده است.

نفتی‌ها که هفته‌ی پیش با شکست دادن ابومسلم بار دیگر امیدهایشان برای بقا در لیگ برتر را زنده کردند بی‌تردید کار بسیار دشواری در کرمان پیش رو خواهند داشت. صنعت نفت، مس را در اوج ملاقات می‌کند. هر چند که امیدوار است بتواند با شکست تیم مس همچنان به بقا در لیگ امیدوار بماند.

? برد خانگى مس کرمان در نیم فصل دوم، هواداران این تیم را به پیروزى مردان امیر قلعه نویى در بازى خانگى خود مقابل نفت آبادان هم امیدوار کرده است. بدون تعارف باید عنوان داشت که مس کرمان در دور برگشت لیگ برتر بهترین نتایج را کسب کرده و مى توان امیدوار به ادامه صعود این تیم در جدول رده بندى بود.

امیر قلعه نویى از بازى با استقلال اهواز تیم خود را از لاک دفاعى خارج کرد و در مصاف با ملوان انزلى چهره واقعى و هجومى مس را آشکار نمود. به همین خاطر انتظار مى رود در بازى با نفت نیز مس کرمان تاکتیک هاى کاملاً هجومى را در دستور کار داشته باشد. سید مهدى رحمتى، جلال امیدیان و پائولو زالترون مى توانند در این مسابقه دست به کارهاى بزرگ بزنند.

نفت آبادان از وقتى با ? مدافع بازى مى کند توانست از اعتبار خود در فوتبال ایران دفاع کند. دفاع منطقه اى نیز مزید بر علت شده تا این تیم بتواند دروازه خود را طى ??? دقیقه اخیر بسته نگه دارد. آبادانى ها با همین شیوه اگر در کرمان ظاهر شوند امکان اینکه بتوانند با یک امتیاز به خانه برگردند، زیاد است. حسن هورى، على مطورى، امیرحسین صادقى و صابر میرقربانى مى توانند بازیکنان موثر صنعت نفت آبادان در مصاف با مس کرمان باشند.

پائولو زالترون با ? گل زده و لئوناردو پیمنتا با ?? گل زده به ترتیب بهترین گلزن مس کرمان و نفت آبادان هستند.آخرین گل مس کرمان را زالترون در دقیقه ?? بازى با ملوان به ثمر رسانده (هفته ??) و رضا طاهرى از استقلال اهواز هم آخرین گل را (دقیقه ??- هفته ??) به این تیم زده است.امیرحسین یوسفى در بازى با ابومسلم (دقیقه ??- هفته ??) آخرین گل نفت را زده است. حسین ابراهیمى از پگاه نیز آخرین گل خورده (دقیقه ??- هفته ??) نفت را رقم زده است.

در خط حمله هر یک از ? تیم یک مهاجم برزیلى گلزن به چشم مى خورد که رقابت آنان در دوسوى میدان دیدنى خواهد بود. حضور صابر میرقربانى در ترکیب نفت که فصل قبل در خط حمله مس کرمان توپ مى زد، جالب توجه مى نماید. مطلب آخر اینکه مس و نفت با آمدن مربیان جدید متحول شده اند و باید دید کدام یک از طرفین به موفقیت هاى خود استمرار مى بخشند.
 

    جمعه 10 اسفند ساعت  14         راه‌آهن – پگاه ( ورزشگاه اکباتان تهران )   

058539.jpgشاید تنها نقطه شباهت دو تیم در این باشد که هر دو تیم در نیم فصل دوم پرسپولیس را شکست دادند. اما تیم اکبر میثاقیان اکنون با 25 امتیاز در مکان چهاردهم ایستاده و حریف گیلانی‌اش با 17 امتیاز در قعر جدول جا خوش کرده است. برای راه‌آهن چندان دور از انتظار نیست که در تهران بتواند پگاه را شکست دهد.

 هر چند که میثاقیان دوست داشت در ورزشگاه آزادی با پگاه دیدار کند تا در ورزشگاه اکباتان. در سوی دیگر تیم نادر دست‌نشان آخرین شانس‌هایش برای ماندن در لیگ را امتحان می‌کند و آنها به کسب امتیاز از دیدار اکباتان نیاز بسیار بیشتری از راه‌آهن دارند.

راه آهن از آن تیم هایى است که فراز و نشیب زیادى در کارش دیده مى شود. آنها یک هفته پرسپولیس صدر جدول را مى برند و یک هفته به سپاهان مى بازند. در جدول رده بندى لیگ برتر، تیم اکبر میثاقیان با ?? امتیاز از?? بازى چهاردهم است.

بازى با پگاه، فرصت مناسبى است تا راه آهنى ها خود را در جدول بالا بکشند. احمد تقوى، علیرضا محمدى و هادى اصغرى بازیکنان تأثیرگذار راه آهن هستند.

پگاه گیلان دوباره روى دور باخت افتاده و یکى پس از دیگرى بازى هایش را مى بازد. پگاه هفته گذشته نیز به پیکان باخت تا همچنان قعرنشین لیگ باشد. شاگردان نادر دست نشان با ?? امتیاز از ?? بازى، هجدهم جدول هستند و بیشترین شانس را براى سقوط به لیگ دسته اول دارند.

بهترین گلزن راه آهن، هادى اصغرى با ? گل زده است و بهترین گلزن پگاه نیز سعید پیرسرندیب با ? گل زده محسوب مى شود.

آخرین گل زده راه آهن در دیدار مقابل پرسپولیس توسط احمد تقوى در دقیقه ?? به ثمر رسید. آخرین گل خورده راه آهن در مسابقه با پرسپولیس و توسط علیرضا نیکبخت در دقیقه ?? وارد دروازه شد. آخرین گل زده پگاه در دیدار مقابل ابومسلم توسط مصطفى حاجتى در دقیقه ?? به ثمر رسید و آخرین گل خورده پگاه در مسابقه با پیکان و توسط ابراهیم توره در دقیقه ?? وارد دروازه شد.

مجید نورمحمدى، بازیکن فصل راه آهن روبروى مربى قبلى خود یعنى نادر دست نشان قرار مى گیرد.

 

 

 

 

 
 

 





 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 21 بازدید
    بازدید دیروز: 7
    کل بازدیدها: 58238 بازدید
  • درباره من

  • خبرنامه ورزشی
    مهرداد محمدی جعفری
    اینجانب دارای لیسانس تربیت بدنی و دارای مدارک مربی گری فوتبال و شنا و آمادگی جسمانی و گواهی نامه های نجات غریق وآب درمانی می باشم و آماده همکاری با نهادها و سازمانها هستم تلفن تماس:09126190901
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  •