سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حالا استقلال هم شخصیت قهرمانى دارد 6 گل در مهیج‌ترین بازى فصل زی (شنبه 86/12/11 ساعت 1:33 عصر)
 
استقلال دیروز یکى از مؤثرترین مهره‌هاى خود یعنى فرهاد مجیدى را به همراه نداشت. دوباره تیم داورى زهر خود را با پنالتى اشتباهى که در واپسین لحظات این مسابقه به سود برق گرفت، ریخت و برهانى هم طبق روال عادى برنامه موقعیت‌ها را خراب مى‌کرد با این حال پسران آبى طورى بازى کردند که نه تنها عوامل فوق بلکه بازى بسیار زیبا و جسورانه برق شیراز نیز نتوانست مانع پیروزى‌‌شان شود. دیروز روانخواه نشان داد که اگر ضربات آخر را هم "سریع" بزند، به سرعت پاس بدهد و از مکث‌هاى کشنده بپرهیزد، مى‌تواند ستاره تیمش باشد.
دیروز "تعویضى‌"‌ها نیز گل کاشتند تا در روزى که فیروز کریمى هنوز پیراهن سیاهش را از تن بیرون نیاورده بود شاگردان او به بهترین نحو به سرمربى‌شان تسلیت گفته باشند.
1
نمى‌توان از بازى استقلال ـ برق نوشت و به محمود یاورى تبریک نگفت! بله "بازنده که تبریک ندارد" اما برق فوتبال را به حریف تهرانى‌اش نباخت و این تنها نتیجه بود که به سود میزبان رقم خورد.
برق حتى زمانى که 10 نفره شد هم دست از حمله برنداشت و این در حالى بود که شاید اگر یاورى نیز تیمش را مثل دایى "دفاعی" مى‌چید مى‌توانست حداقل با یک امتیاز به خانه برگردد.
بى‌شک بخش عمده‌اى از تبدیل این مسابقه به یکى از مهیج‌‌ترین بازى‌هاى سال به بازى شیرازى‌ها برمى‌گشت که 90 دقیقه آرایش هجومى‌شان را حفظ کردند.
2
برق با دفاع سه نفره "عمق" را به روى برهانى بست تا استقلال به سراغ ضربات راه دور برود. کانالى که در راستاى اجراى این نقشه "منیعی" را به گل رساند حدفاصل مدافع ـ هافبک سمت چپ با استاپر چپ‌پاى برق بود و پسران آبى بیش از 4 بار از این منطقه اقدام به شوت‌زنى کردند.
مهمتر از این شوت‌ها اما کارگردانى جبارى بود در هر دو نیمه. او که روى اغلب حملات تیمش نقش داشت کم‌کم اعتماد به نفس سالهاى گذشته را به دست مى‌آورد و تردیدى نیست که با یک پلى‌میکر "سرحال" استقلال روزهاى بهترى را هم تجربه خواهد کرد.
با شروع نیمه دوم آبى‌ها که به دلیل آگاهى از توان فیزیکى حریفشان یک نیمه را مدارا کرده بودند تا با کمبود انرژى مواجه شوند، بیشتر دویدند و حرکات ترکیبى ـ سرعتى مؤثرى را در یک‌سوم مهمان به معرض نمایش گذاشتند که ماحصل آن تولد یک مدعى جدید براى قهرمانى در فصل هفتم لیگ بود.
3
استقلالى که میزان دوندگى‌اش از زیر 6 کیلومتر به بالاى 9 کیلومتر رسیده را همه دوست دارند. افزایش تعداد پاس‌هاى صحیح، بالا رفتن موقعیت‌هاى گل و در یک کلام نزدیک شدن به استانداردهاى یک تیم مدعى از جمله مواردى است که باعث شده هواداران این تیم دوباره به آزادى بازگردند.
بله، "کریمی" ثابت کرد با مهره‌هاى متوسط هم مى‌توان رقیبى براى قهرمانى ساخت. معدل سنى ستاره‌هاى او زیر 24 سال است و گرچه این تیم هنوز ایرادهاى زیادى براى رفع کردن دارد، لیکن آنچه به نظر مى‌رسد به استقلال بازگشته شخصیت تیمى و اعتماد به نفسى است که در نیم‌فصل اول حلقه مفقوده پسران آبى محسوب مى‌شد.




 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 10 بازدید
    بازدید دیروز: 7
    کل بازدیدها: 58227 بازدید
  • درباره من

  • خبرنامه ورزشی
    مهرداد محمدی جعفری
    اینجانب دارای لیسانس تربیت بدنی و دارای مدارک مربی گری فوتبال و شنا و آمادگی جسمانی و گواهی نامه های نجات غریق وآب درمانی می باشم و آماده همکاری با نهادها و سازمانها هستم تلفن تماس:09126190901
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  •