سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاسخ ما به توریسم ورزشی چیست؟ (سه شنبه 86/12/21 ساعت 4:11 عصر)

مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه تربیت مدرس تهران که به همراه "فیانا جوردن" استاد دانشگاه وست آو لندن و "بریستول" از انگلستان کارگاه آموزشی توسعه پایدار در گردشگری را در ششمین همایش تربیت بدنی و علوم ورزشی برگزار کردند، گفت: گردشگری ورزشی تنها به خاطر رویدادهای ورزشی صورت نمی‌گیرد بلکه محورهای مهمی در توسعه پایدار گردشگری مطرح است که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد احسانی با بیان این مطلب به خبرنگار ایسنا گفت: در گردشگری ورزشی کلیه مسایل فرهنگی، اجتماعی و ... مطرح است که باید مورد توجه قرار گیرد. ما باید پتانسیل هر مکانی را بشناسیم و براساس مهم‌ترین محورها سیاست‌گذاری کنیم. در این زمینه باید بدانیم که کدام سازمان متولی گردشگری ورزشی است، دولت یا بخش خصوصی و یا تعامل بین این دو.

وی ادامه داد: دولت نیاز دارد نیروی متخصص را به کار بگیرد که با سیاست‌های دولت هم‌خوانی داشته باشد و از طرفی بخش خصوصی را کنترل و نظارت کند تا بتواند این بخش را توسعه بدهد، بدیهی است ایران با توجه به چهار اقلیمی که دارد از نظر گردشگری با پتانسیل خوبی مواجه است. اما موازی‌ حرکت‌کردن سازمان‌ها با یکدیگر و با توجه به این‌که برنامه‌ریزی در این حرکت مشخص نیست مهم‌ترین مشکل در این مسیر است که باید به صورت واحد عمل کنیم. این درحالی است که باید توجه کرد برنامه‌ریز‌ی‌های ما سرمایه‌های ملی و اکولوژی‌های طبیعی را از بین نبرد. منافع اقتصادی خوب است اما نباید به مسایل فرهنگی و اکوتوریسم ضربه بزند، در عین حال که منابع را حفظ می‌کنیم باید برنامه‌ریزی سودمندی برای کشور داشته باشیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران خاطرنشان کرد: نه تنها باید برای استفاده گردشگران خارجی سرمایه‌گذاری کرد بلکه برنامه عمده ما باید برای مردم در داخل کشور باشد، چرا که در سال میلیون‌ها ایرانی به شهرهای مختلف مسافرت می‌کنند، درحالی که برنامه‌ریزی مدونی برای آن‌ها نداریم. در این زمینه بهتر است از نیروهای متخصص استفاده شود و کار به صورت علمی انجام گیرد، چراکه امروزه دیگر فرصت آزمایش و خطا نداریم و نمی‌توانیم همه‌چیز را تجربه کنیم.

وی با ببان این‌که متأسفانه نسبت به توریسم ورزشی در کشور دیدگاه نداریم گفت: این اولین مشکل ماست و مشکل بعدی به این بازمی‌گردد که بخش خصوصی تابع دولت است و حرف آخر را دولت باید بزند. بخش خصوصی تنها به منافع خود فکر می‌کند و دولت باید برای حفظ منافع فرهنگی و غیره وارد عمل شود و از آن‌جا که نیروی متخصص نداریم برنامه‌ریزی مدونی نیز وجود ندارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود برگزاری ششمین همایش بین‌المللی تربیت بدنی و علوم ورزشی را از بعد کمی نسبت به دوره‌های گذشته بهتر دانست و گفت: از این نظر همایش راضی‌کننده بود اما به نظر می‌رسد باید روی مسایل کیفی دقت نظر بیشتری صورت بگیرد.

وی نیز برگزاری همایش‌های بین‌المللی به دلیل استقبال‌ بیشتر و پوشش رسانه‌ای قوی‌تر در تهران را خواستار شد و همچنین حضور مهمانان خارجی این همایش را که در سطح بالای جهانی سخنرانی و کارگاه‌های خود را ارایه کردند، نقطه عطفی دانست که باید در همایش‌های بعدی نیز به آن توجه ویژه‌ای شود.





 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 11 بازدید
    بازدید دیروز: 8
    کل بازدیدها: 58139 بازدید
  • درباره من

  • خبرنامه ورزشی
    مهرداد محمدی جعفری
    اینجانب دارای لیسانس تربیت بدنی و دارای مدارک مربی گری فوتبال و شنا و آمادگی جسمانی و گواهی نامه های نجات غریق وآب درمانی می باشم و آماده همکاری با نهادها و سازمانها هستم تلفن تماس:09126190901
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  •