سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دایى: به اسم هاى بزرگ هیچ اهمیتى نمى دهم (دوشنبه 87/3/20 ساعت 2:6 عصر)
من عربى مى فهمم ، مغرور هم نیستم
 بازى به پایان رسیده و حالا خبرنگاران ایرانى و اماراتى به سوى سالن کنفرانس خبرى هجوم مى برند.
180105.jpg
همه مى خواهند حرف هاى مردى را بشنوند که در حساس ترین بازى تیم ملى، اولین پیروزى خود را به عنوان سرمربى این تیم در یک بازى رسمى به دست آورده است. دایى تبدیل به سوژه اصلى خبرنگاران مى شود، اما یک گزارشگر عرب زبان، پیش دستى مى کند و زودتر خودش را به على دایى مى رساند. از آرم میکروفنى که در دست گرفته مى توانیم بفهمیم گزارشگر شبکه تلویزیونى ابوظبى اسپورت است. ادعا مى کند مصاحبه اش به صورت زنده و مستقیم روى شبکه تلویزیونى امارات قرار مى گیرد و به عنوان اولین سؤال از سرمربى تیم ملى ایران چنین مى پرسد: «آقاى دایى! مطمئنا شما هم قبول دارید که امارات شانس هاى بیشترى براى گلزنى و پیروزى در این مسابقه داشت و مستحق پیروزى بود...» شما تصور مى کنید دایى چه جوابى به این خبرنگار اماراتى داد
«شما احتمالا این بازى را ندیدید و در مورد یک مسابقه دیگر صحبت مى کنید. این برد حق ما بود، فرصت هاى بیشترى نسبت به امارات داشتیم و اگر کمى دقت مى کردیم ? - صفر بازى را به نفع خودمان تمام کرده بودیم. ما به حداقل حق خودمان رسیدیم... شما بهتر است یادتان باشد در بازى رفت یک امتیاز به شما هدیه داده بودیم!»
خبرنگار اماراتى عصبى مى شود به هم ریخته و مطمئنا عادت ندارد چنین جواب هایى از یک مربى بشنود. وقتى بحث بازى رفت پیش کشیده مى شود ادعا مى کند داور در تهران یک پنالتى مسلم را براى اماراتى ها نگرفته که دایى مى گوید: «تا جایى که ما دیدیم امارات در آن مسابقه فقط دفاع کرد و هدفى به غیر از تساوى نداشت!» خبرنگار ابوظبى اسپورت از شنیدن این جواب به خشم مى آید و روبه دوربین مى گوید: «دایى مغرور است و حاضر نمى شود برترى ما را در این مسابقه قبول کند!» حالا نوبت سرمربى ایران است که عصبانى شود: «ببخشید عزیز من! من زبان عربى را به خوبى مى فهمم و منظور شما را متوجه مى شوم. بهتر است به من نگویید مغرور و حرف هایم را درست ترجمه کنید. ما در امارات بهتر از شما بودیم، بازى را بردیم و فقط همین!»
حالا خبرنگاران ایرانى هم وارد بحث مى شوند. سرمربى تیم ملى ایران حالا مى خواهد کمى هم با همزبان هاى خودش حرف بزند و شاید این بار کمتر برآشفته شود. پس حرف هایش را از سر مى گیرد: «من این پیروزى را به همه ایرانیان تبریک مى گویم. خوشحالم که با کسب این پیروزى باارزش به صدر جدول برگشتیم.
180087.jpg
من قول داده بودم در امارات پیروز شویم و این کار را هم انجام دادیم. این کمک حضرت فاطمه زهرا بود و البته باید از تک تک بازیکنانم تشکر کنم. ما موقعیت هاى گل زیادى داشتیم که فقط یکى از آنها را با دقت به گل تبدیل کردیم. این گل زودهنگام به ما کمک کرد با آرامش بیشترى به بازى ادامه دهیم.»
از دایى در مورد شکل چیدمان تیم و بازیکنانى که در ترکیب قرار مى گیرند سؤال مى شود که او این بار با صبر و آرامش بیشترى جواب مى دهد: «من تیم را براساس شایستگى نفرات مى چینم و هیچ دلیلى ندارد که به اسم هاى بزرگ و نامى توجهى داشته باشم. کسى در تیم ملى بازى مى کند که براى اجراى برنامه ها مقابل هر حریفى بیشتر به کار مى آید.
او حالا مى خواهد از هواداران تیم ملى هم تشکر کند: «واقعا ممنونم که در این بازى با تشویق هایشان ما را تنها نگذاشتند.»




 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 4 بازدید
    بازدید دیروز: 6
    کل بازدیدها: 58183 بازدید
  • درباره من

  • خبرنامه ورزشی
    مهرداد محمدی جعفری
    اینجانب دارای لیسانس تربیت بدنی و دارای مدارک مربی گری فوتبال و شنا و آمادگی جسمانی و گواهی نامه های نجات غریق وآب درمانی می باشم و آماده همکاری با نهادها و سازمانها هستم تلفن تماس:09126190901
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • لوگوی دوستان من
  •